דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה בית אבות מתאים לך? 

מאת    [ 27/05/2010 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1703 פעמים ]

 

קשישים רבים, גם כאלה המנהלים אורח חיים עצמאי ובריא, שוקלים בשלב כלשהו מעבר למגורים בבית אבות. המעבר אל בית אבות הוא צעד לא פשוט לקשיש וגם לילדיו של הקשיש.

אם הרעיון לעבור אל בית אבות הוא יוזמת הילדים, הרי שהקשיש עלול להרגיש שנוטשים אותו, משליכים אותו לעת זקנה ולמעשה מוותרים עליו. התחושה יכולה לעורר ספקות באשר לתפקודו כהורה והאם הילדים מחזירים לו רעה במקום טובה.

משבר עלול להתרחש גם כשהרעיון לעבור לבית אבות הוא של ההורה ולא של הילד. אם מדובר בבן או בת יחידים התחושה היא תחושה בלתי נמנעת של "התחלת הסוף", בבחינת עוד שלב לקראת מותו של ההורה ולמעשה יתמות של הבן או הבת.

גם אם מחשבות אלו נשמעות כלא רציונאליות, הרי שהן צצות ויש צורך לדבר על הנושאים המטרידים את הקשיש ואת ילדיו. דרך להראות תמיכה בקשיש העושה את הצעד לקראת כניסה אל בית אבות היא לסייע לו בתהליך ולעזור לו לבחור את בית האבות המתאים ביותר לצרכיו.

כיצד תדע איזה בית אבות מתאים לך?

יש כמה גישות לעניין זה. גישה אחת טוענת שהמרחק הגיאוגרפי הוא השיקול המכריע בבחירת בית אבות. המצדדים בגישה זו סבורים שמיקום גיאוגרפי הקרוב למקום המגורים של הילדים או לאמצעי תחבורה עדיף על בית אבות המציע פעילויות כאלה או אחרות.

גישה אחרת טוענת שהטיפול הרפואי הניתן בבית האבות הוא השיקול המהותי. בסופו של יום הקשיש יתמודד עם בעיות בריאותיות כאלו או אחרות ובית האבות צריך לדעת לספק מענה לבעיות ולמחלות התוקפות אותו.

גישה נוספת גורסת שהפעילויות המוצעות בבית האבות הן הגורם המכריע בבחירת בית אבות כזה או אחר. הטיעון המרכזי הוא כי בתי אבות לא באמת נבדלים זה מזה באיכות הטיפול הרפואי שהם מציעים אולם לפעילות חברתית ופעילויות העשרה בגילאים האלה יש תרומה מכרעת לתחושת הביחד של הקשיש ולהרגשה שהוא אינו לבד.

בבחירת בית אבות חשוב לבדוק קודם כל מה הצורך של הקשיש במעבר לבית אבות: אם מדובר למשל בקשיש שבת זוגתו נפטרה והוא זקוק למקום בו יוכל להרגיש פחות בודד - בית  אבות המציע פעילות חברתית עשירה יכול להיות הפתרון ההולם בשבילו.

קשישים שמועדים לנפילות, שבריאותם אינה טובה, או שזיכרונם כבר בוגד בהם, מומלץ שיבחרו בבית אבות הידוע בשירותיו הרפואיים הטובים, או כזה הממוקם בקרבת בית חולים. כך במידת הצורך, וחלילה אם הם זקוקים לסיוע רפואי דחוף-יינתן להם המענה ההולם והמהיר ביותר.

 

 

קשישים שחיו כל חייהם לצד הילדים או בקרבה גיאוגרפית אליהם, וחרדים מהמעבר הפיזי מהילדים, מוטב שיעברו לבית אבות הממוקם בקרבת הילדים או הנכדים ולו רק עבור התחושה שיש להם משפחה קרובה פיזית.

 

קרוב או רחוק, עם טיפול רפואי צמוד או עם פעילות חברתית ענפה- בחירת בית אבות היא לא עניין שיש להקל בו ראש. חשוב להתאים את בית האבות אל האדם ההולך להתגורר בו ולשאול את עצמנו בראש ובראשונה מה הצורך שאותו עתיד לספק בית האבות. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב